Planterade 5 kejsarkronor i höstas men kan inte se den minsta skymt av dom än ... har era tittat fram än? Trodde dom skulle vara bland dom tidigaste.
zon2-3
Gunilla
vickeva
02-04-2004, 15:40
Hmm, jag gick ut och kollade nu, men jag hittade inte mina heller
Skönt att höra - då kan jag pusta ut lite!
... om vi nu inte båda har drabbats av plötslig kejsarkronedöd förstås!
Gunilla
vickeva
02-04-2004, 15:54
Mina brukar ha kommit nu, tänk om de är döda...
Har mina vid väggen i öster och dom är uppe en bra bit med knoppar, dom är snabba på våren. Bor i Västerås.
Mmmm.....mina håller på att sätta knopp, är ca en meter nu, men de tillhör en annan generation. Har säkert stått här i flera hundra år utanför huset.
Mina har precis tittat upp ur jorden ute vid stugan
Eva St
krafsade bland löven och idag har två tittat upp! 3 kvar som står på ett annat ställe men nu stiger hoppet vad det gäller dom också!
Vickeva - har dina kommit upp? Kanske är dom bara lite sena i år
Gunilla
vickeva
03-04-2004, 18:54
CITAT (nilla @ 03-04-2004, 18:04)
krafsade bland löven och idag har två tittat upp! 3 kvar som står på ett annat ställe men nu stiger hoppet vad det gäller dom också!
Vickeva - har dina kommit upp? Kanske är dom bara lite sena i år
Gunilla
JO!!!
Jag gick ut och kollde och där std de... under en lagerhägg som absolut inte var så stor i fjol, det gjorde att jag liksom letat på fel ställe...
De var ju riktigt stora
Jag planterade tre stycken sent i höstas och de är ca 30 cm nu. De står inte ens varmt och soligt (men jag bor i Malmö

).
Jag läste på förpackningen att man ska plantera dessa lökar lite snett. de har nämligen en fördjupning på ovan sidan som det lätt samlas fukt i och då är det risk att de ruttnar under vintern.
/Lasse
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.