Full version: Kejsarkronor
nilla
Planterade 5 kejsarkronor i höstas men kan inte se den minsta skymt av dom än ... har era tittat fram än? Trodde dom skulle vara bland dom tidigaste.

zon2-3

Gunilla
vickeva
Hmm, jag gick ut och kollade nu, men jag hittade inte mina heller
nilla
Skönt att höra - då kan jag pusta ut lite!

... om vi nu inte båda har drabbats av plötslig kejsarkronedöd förstås! ohmy.gif

Gunilla
vickeva
Mina brukar ha kommit nu, tänk om de är döda...
Kajsa
Har mina vid väggen i öster och dom är uppe en bra bit med knoppar, dom är snabba på våren. Bor i Västerås. rolleyes.gif
Mocca
Mmmm.....mina håller på att sätta knopp, är ca en meter nu, men de tillhör en annan generation. Har säkert stått här i flera hundra år utanför huset.
Eva St
Mina har precis tittat upp ur jorden ute vid stugan
Eva St
nilla
krafsade bland löven och idag har två tittat upp! 3 kvar som står på ett annat ställe men nu stiger hoppet vad det gäller dom också!

Vickeva - har dina kommit upp? Kanske är dom bara lite sena i år

Gunilla
vickeva
CITAT (nilla @ 03-04-2004, 18:04)
krafsade bland löven och idag har två tittat upp! 3 kvar som står på ett annat ställe men nu stiger hoppet vad det gäller dom också!

Vickeva - har dina kommit upp? Kanske är dom bara lite sena i år

Gunilla

JO!!!
Jag gick ut och kollde och där std de... under en lagerhägg som absolut inte var så stor i fjol, det gjorde att jag liksom letat på fel ställe... wub.gif
De var ju riktigt stora
Lajo
Jag planterade tre stycken sent i höstas och de är ca 30 cm nu. De står inte ens varmt och soligt (men jag bor i Malmö smile.gif ).

Jag läste på förpackningen att man ska plantera dessa lökar lite snett. de har nämligen en fördjupning på ovan sidan som det lätt samlas fukt i och då är det risk att de ruttnar under vintern.

/Lasse
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon