Jennyirene
09-04-2013, 15:12
Snart är det dags att göra lite fint utanför entrén och som jag längtat! Än är det ju lite kyligt så lite till får jag nog vänta. Men min fråga är.....vad annat än penséer finns som kan tåla någon frostnatt? Jag är inte jätteförtjust i penséer men de finns ju i många färger, är tåliga osv så jag har alltid haft sådana. Vill ha tips om annat fint jag kan smycka entrén med tidigt på våren?? Vad har ni i era krukor??
jimvidar
09-04-2013, 15:28
Jag brukar plocka kornellkvistar röda eller gröna och använda dem i krukorna, en kruka med tet a tet eller någon annan vårlök är snyggt till.
ingrids
11-04-2013, 08:20
Jag har klarat vivor (primula) ute med snöfall och lite minus fast det är säkrare att lägga över fiberduk eller ta in över natt. Ordentligt avhärdad först om den ska stå ute på nätterna. Det är lite olika på sorter, de små låga verkar lite tåligare men ofta är krukorna rätt dåligt märkta. Kan inte säga att de håller lika länge som penséer men tre veckors blomning med min vanskötsel var inget problem.
Ranukler är fint klarar någon minusgrad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.