Gita
....... är det vi som är pryda moralister?

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3673772.ece

Gita
Piccante
Programidén låter väl inte speciellt begåvad. Men samtidigt undrar jag hur denna kulturtant och skribenten på Dagens Media kan prata så mycket om kvinnoförtryck och sexism utan att kvinnorna som deltar i programmet ens får yttra sig? Är inte det en värre sexism att "objektet" ska objektifieras ännu mer och inte ens får vara med i diskussionen?
Aqvakul
Jag gillar naket, men påklädda män som inspekterar nakna kvinnor i TV känns väldigt sexistiskt.

Men kanske inte så förvånande. En av Danmarks ledande dagstidningar har haft stora nakenbilder på kvinnor, dagligen....
*Stintan*
Bara så dåligt och tramsigt. Hur kan man tycka att sånt är underhållande TV. Fast jag är inte förvånad att just Danmark hittar på nåt sånt. Dom har väl alltid velat verka lite mer frigjorda än svenskar. Konstigt att dom kan få kvinnor att ställa upp på det
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 10-04-2013, 19:30) *
Konstigt att dom kan få kvinnor att ställa upp på det

Inte ett dugg konstigt, folk gör precis vad som helst för att få vara med i TV.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 10-04-2013, 19:55) *
Inte ett dugg konstigt, folk gör precis vad som helst för att få vara med i TV.

Jo det vet jag men jag tycker att det är lika konstigt för det.
Gossen Ruda
Man klagar på att det är påklädda män som tittar på en naken kvinna, hade det varit bättre om männen varit nakna också? Hade det varit lika sexistiskt om det varit två påklädda kvinnor som tittat på en naken man?
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 10-04-2013, 20:07) *
Man klagar på att det är påklädda män som tittar på en naken kvinna, hade det varit bättre om männen varit nakna också? Hade det varit lika sexistiskt om det varit två påklädda kvinnor som tittat på en naken man?

Svar ja på båda.
gnon49
Vi svenskar är nog inte mer pryda än andra. Skulle vara på ytan i så fall. Själv gillar jag nog något mellan burka o stripp. För mycket o för lite skämmer allt.
Gossen Ruda
Jag kanske skulle berätta också att jag tycker programmet var lite underligt men inget jag upprörs över. Vad beträffar ordet sexistiskt så ingår det knappt i mitt ordförråd, inget jag använder normalt iaf. Vi ÄR fö pryda i det här landet numera, tacka vet jag 70-talet.
kangas
Jag läste om det här programmet tidigare i veckan och jag har tänkt på det sedan dess.
För mig är det TOTALT obegripligt att någon kan försvara att public service tv sänder sådant. Vem fick idéen och vem tyckte att det var en så pass bra grej så att man valde att göra program av det??
Jag tycker överhuvudtaget inte det handlar om prydhet eller ej. Och huruvida man skulle se annorlunda på det om det var en naken man och påklädda kvinnor är ett icke-argument. Naturligtvis vore det lika enfaldigt.
kerstinbern
Det kanske är lättare att bedöma om man verkligen har sett något av programmet, och inte bara läst ett referat i en artikel

http://www.dr.dk/tv/se/blachman/blachman-5-6
*Stintan*
CITAT (kerstinbern @ 11-04-2013, 04:37) *
Det kanske är lättare att bedöma om man verkligen har sett något av programmet, och inte bara läst ett referat i en artikel

Blev inte ett dugg bättre för det!

Vad tycker du då?
malcolm
CITAT (kerstinbern @ 11-04-2013, 04:37) *

Tittade en liten stund på programmet man fann det väldigt tråkigt, hade kanske varit intressant när man var en hormonstinn tonåring bara för att få se en naken kvinna men nu kändes det bara trist och jag fattar inte vad det var för idé som fick danskarna att göra en liknande produktion. Här i Sverige hade vu Malena Ivarsson med fräcka fredag för ganska många år sedan men inte heller det gav några speciella kickar trots att det hette att det skulle vara ett sexualupplysningsprogram och även där hade man nakna människor som visade upp sig bara för att... Vill inte kalla vare sig den danska produktionen eller Malenas program för speciellt chockerande i vilket fall. Inge och Sten från Danmark gjorde ju en sexualupplysningsfilm på 70-talet som bara gick på bio och jag undrar vad som skulle hända om den visades på TV, där visades allt och även samlagsscener med detaljstudier.
Aqvakul
Tittade några minuter: Det kändes mest trist och gubbigt!
Gossen Ruda
Som sagt, inget chockerande men inget upplyftande heller. Ingen snygg tjej heller, skulle behövt banta bort några kilon. Åtminstone den jag såg, är det samma tjej genom hela avsnittet eller är det flera som skall bedömas av flötabockarna?
Jubbe063
Är man gubbsjuk så kan detta program roa en, annars är den bara banal och pinsam helt utan poäng.
Ugglemormor
Inget nytt under solen, men lika osmakligt, tycker jag. Har man växt upp med föräldrar som hade inga som helst hämningar så blir det endast äckligt att se på sådant.......

Tror nog att det finns en publik till detta och det är väl deras sak då, men jag avskyr det som visas i TV och undviker det helt, men det är sådan jag blivit av de bakomvarande orsaker..... och inte är det ens upphetsande så för min del är jag nöjd med det jag har .... så att säga......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon