Margith
Jag har en ganska ljust brun skinnjacka med en ordentlig fettfläck på ena ärmen.
Fläcken är alltså mörkare brun än jackan.

Min enda, spontana, lösning på problemet är att smörja in hela jackan med nåt, så att hela jackan får samma mörka nyans.

Finns det ett enklare förslag?
Om inte, vad ska jag smörja in den med? Hudlotion?

Hjälp!
ingrids
Jag tänker nog som du - göra hela mörkare. Det finns olika skinnvårdsmedel som funkar bra och vårdande, jag brukar köra med en i ganska fast form som är baserad på bivax. Då luktar dessutom skorna (eller jackan) gott smile.gif Blir jackan inte mörk nog på första rundan, smörj på igen. Ta aldrig mycket på en gång. Då kan det gå igenom skinnet, eller hur jag ska beskriva det, vilket är mindre lyckat.
CillaM
Det är skinn alltså? Inte mocka?? För då är lanolin, fårfett det bästa. Jag köpte en stor burk med Läder-skinn-FIX för några år sen. Drygt och välgörande för skinnjackor, skor, skinnskor i skai-material, skinnfåtöljer mm. Till och med funkar det att smörja in gamla slitna trämöbler så att de återfår sin mörka färg. Utmärkt för händerna också. Deras webadress är www.fix-universal.com
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon