Jag har en gammal Ängel som jag förvarar i källaren varje vinter. I mars/april brukar jag ta fram den närmare fönster för lite ljus, när bladen börjar komma brukar den få ny jord. I år blev det lite annorlunda den har fått stå vid fönstret hela vintern och ännu, fast bladen kommit ut inte fått ny jord ännu. Döm om min förvåning när jag nu går ner och tittar till alla mina blommor och upptäcker att sedan sist jag var ner (1 vecka) har det bildats blomknoppar säkert 5-6 st.
Det känns ju alltför tidigt för jag kan inte ta ut den förrän om ca 1 månad, vad gör jag? Kan man lura den och plocka bort knopparna?
strandskatan
11-04-2013, 20:28
Jag vet inte vad som är bäst för trumpeten, men jag vet jag läste för inte så länge sedan (tror det var här på odla) att änglatrumpeter blommar året om där de växer naturligt. Min nyinköpta hann inte blomma i somras men satte knopp när jag tog in den och har blommat inne i vinter - doften var så överväldigande stark på kvällen så det var faktiskt omöjligt att vistas i rummet där den stod.
kerstin z5-6
11-04-2013, 21:04
Klipp inte ner grenar som bildar ett v -det är på dem blommorna kommer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.