Full version: För tidigt
Inger GMT
Hej
Jag har i flera år köpt perenner från Odla Nu och fått dem levererade i mitten slutet av maj. Det har fungerat så bra jag har satt dem i krukor till att börja med och det har blivit fina plantor under sommaren.
Idag fick jag ett meddelande att jag har paket från Odla Nu att hämta. Hur kan man skicka perenner till Uppland redan nu och vi som har ca 40 cm snö?
Skickade iväg ett mail och fick rådet att sätta dem i krukor och visst går det även om det är trångt ändå inne nu med alla sådder.
Jag ville skicka tillbaka dem och i så fall skulle jag höra av mig igen vilket jag gjorde men inte fick något svar på. Eftersom det är fredag idag så känner jag mig nu tvungen att hämta ut dem trots att jag inte väntat plantorna på en månad.
För första gången är jag besviken på Odla nu och vet inte om jag törs beställa perenner nästa år.
Hälsningar Inger
kerstin z5-6
tror detta gäller för de flesta plantskolor i år. I somliga fall levererar de inte -allt är insnöat. I fall där de har växthus kommer de för tidigt..tror man får räkna med sånt.
Rosor kommer aldrig när jag vill ha dem oavsett år..
Rubecula
Jag håller med Inger och har just skrivit till Odla i samma ärende. Det står uttryckligen att perennerna levereras "så nära lämplig planteringstid som möjligt". Här är trädgården snötäckt och tjälen djup... Jag vågar nog inte beställa från Odla fler gånger, tyvärr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon