Full version: Easy plant igen
Eva St
Fick höra av en arbetskamrat idag att hon fått växter hon skickat efter på
Easy plant. När hon öppnade paketet var det några helt förtorkade pyttesmå plantor med gulnade blad precis så som så många av er vittnat om - ger de sig aldrig. Hon ska i alla fall ringa och klaga och är inte villig att betala ett nickel för dessa ynklingar vi får se hur det avlöper
Eva St
Fenja
KÖP INGET DÄRIFRÅN!!!
En väninna som inte gillar frön beställde massor därifrån ifjol, jag hängde med på samma och beställde sex sådana där plantor "mot katter" som jag tänkte överraska min granne som inte gillar mina katter med. En fjärdedel av det som beställdes anlände i levande skick...
Av antikattplantorna levde nästan två, så jag krukade och pysslade om dem flera timmar tills katterna hittade dem och åt upp dem?!!
Min väninna har ringt och skrivit till Easy Plant säkert ett tiotal gånger. På brev svarar de helt enkelt inte. I telefonen har hon fått beskedet att hon ska bli uppringd av "rätt person", sedan har det ringt någon som inte kan ge några besked... Fakturan höjs med sedvanlig ränta och de vägrar reglera den i enlighet med de döda växter som min kompis erbjudit sig att skicka tillbaka... Nu ligger ärendet hos ett inkassobolag.
KÖP INGET DÄRIFRÅN!!!
Ralf
Fenja
När det gäller inkasso så är det inte farligt alls, om man gör på rätt sätt!
Din kamrat måste skicka ett brev med mottagningsbevis eller ett fax och spara kvittot. I kvittot skall det stå varför hon ej vill betala hela beloppet och hur mycket hon eventuellt vill betala.

Inkasso
När det kommer ett krav från är inkassobolag så är det bara att hänvisa till det brev/fax som har skickats tidigare. Kravet är tvistigt och tvisten måste lösas innan någon kan kräva betalning. Det enda företaget då kan göra, om dom står fast vid sitt krav, är att gå till tingsrätten. Det kan då maximalt kosta ca 1000 kr efter som det belopp dom tvistar om är mindre än ett halvt basbelopp.
TeliaNet
har väntat flera månader på katalog från easy plant.......väntar fortfarande.
jerpan
Jag nappade på deras erbjudande om 2 st gratis kolibriplantor om man beställde deras katalog. Katalogen fick jag men för att få plantorna så måste jag beställa. Det stod det ingenting om i annonsen.

Nej bort från marknaden ska dom.
Fenja
Tack Ralf!
Det hade ingen av oss en aning om. Jag ska genast maila ditt svar till Ullis. Mvh
Fenja
tulle
Läs gärna mitt tidigare inlägg från 20030401 och även andra tidigare inlägg.
tulle
Eva St
Oseriöst verkar ju bara vara förnamnet på detta företag eller??
Eva St
Mocca
Kontakta Konsumentverket omgående!!! Du har en ombudsman i kommunen. Så hjälper de er att lösa problemen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon