Full version: Nerium
Monarda
Kpte en Nerium oleander sommaren 2011. Den var d vldigt kompakt i vxtsttet och full med knoppar som tyvrr trillade av den ena efter den andra. Kanske var den fr hrt driven. P hsten kte den ner i kllaren med belysning men dr fick den tyvrr spinn, vilket jag till slut fick bukt med. Hela frra sommaren stod den ute i regn och rusk, vxte gjorde den och i hstas var den full med knopp. Nu fick den tillbringa vintern p vervningen vid ett fnster och med extra belysning, ngon knopp torkade och trillade bort men dom flesta satt kvar hela vintern men i stort sett ofrndrade. S fr ngra veckor sedan brjade det hnda saker och nu har frsta blomman slagit ut. Ljuvligt rosa och med en underbar doft. Hoppas nu innerligt att resten av knopparna ocks blir ngot. Skulle grna flytta ut den p inglasade verandan nr det blir lite varmare men vet inte om jag trs, kanske knopparna trillar av d.

Den som vntar p ngot gott.....

[attachment=75871:DSC_0364.jpg]

[attachment=75872:DSC_0361.jpg]

Ser nu att inlgget hamnade fel, skulle naturligtvis varit i krukvxtavdelningen. Hur man flyttar vet jag tyvrr inte.
Fjortispower
Vldigt fint trd och vilken fin fluffigt rosa blomma! Sjlv har jag en ny stickling i r, hur det kommer g terstr att se. Men den vxer..
Peztis
Min nerium som str nere i garaget ser ut att m finfint dr! D har den sttt svalt men utan extra ljus. Ska vl snart ta och stlla ut den p min inglasade balkong.
Bassam
Hej

Du kan gra nu, p grund av blommande vxter tycker om ljus och fuktiga jord, om jorden blir torr, knoppar och blommor blir smre, s ger floristerna sina blommande vxter vatten nstan varje dag p den hr tiden, annars blir knopparna och blommorna torka och vissna
H.Bassam
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon