Full version: Lökar i storpack
annelizon1
Är det någon som vet var man kan köpa scilla lökar per kilo? Jag behöver 2-300 lökar och det verkar inte vettigt att köpa i 25-packs påsar som finns i vanliga handeln.
AnniiPannii
Jag har för mig att man kan köpa i lösvikt på flora linnea men är inte riktigt säker smile.gif
annelizon1
Tack, ska kolla det. Ingen som har erfarenhet av att beställa från Holland? Lökar är mycket billigare där.
Åsa, mälardalen zon 2
Verberghe (Eurobulb) i Holland säljer till sverige och de brukar ha bra kvalite mm. Vet inte hur mycket storpack de säljer dock men det har man ju tid att kolla upp med dem Scilla säljs ju bara på hösten

http://www.eurobulb.nl/index.php/home/

Lilla fiskaregatan kan ju också ha framåt hösten.

Ett annat alternativ ifall du inte är så kinkig med sorter el dyl kan ju vara att efterlysa lökar in the green på blocket eller tradera nu scilla sprider sig ju enormt bra så det finns säkert många som vill begränsa antalet i sin trädgård.
kerstin z5-6
Eurobulb är lätta att ha att göra med , även om de inte har scilla i storpackserbjudande i höst kan du maila dem och få ett pris och en specialleverans smile.gif sen är det svårt att hålla sig från de övriga sortimentet med särskilt nu då euron ligger bra i kurs mot Skr smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon