Full version: Temperaturer
Fredi
På weather.com kan man hitta en massa statistik om vädret. För den som funderar på när man kan sätta ut plantor kan medeltemperaturer vara intressanta. Som exempel visar länken nedan information om april månad i Landskrona.

weather.com - temp i Landskrona i april

Om tempen visas i Farenheit går det att ställa om till Celcius ("Metric Units").
Ella
Snälla! Hur bytar jag stad! Nu har jag suttit här och krånglat med det i säkert tio minuter istället för att gå ner i tvättstugan och fixa en till eller göra viktigt trädgårdsarbete... GRRRR

Det verkar så himla bra, men jag bor i lund och det är inte kusten så här är det inte riktigt likadant!

SNÄLLA wub.gif wub.gif wub.gif
Fredi
Den här länken bör ta dig till en sida med en rad svenska orter.

Tyvärr är inte Lund med i listan.

Om du hittar en passande ort i listan klickar du på den och får upp en sida med bland annat en tiodagarsprognos. I rutan med tiodagarn finns det en länk till "Averages & Records". Där hittar du medeltemperaturen.
Ella
Tack så mycket för hjälpen! Får se vilken ort jag kommer att välja! Tycks vara svårt att finna en ort från skånes inland där värdena är införda.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon