kerstinh
16-04-2013, 10:39
Jag har ett oisolerat uterum där temperaturen inte är särskilt mycket högre än utomhus på nätterna. Nu på våren där temperaturen i stort är över noll men det ändå kan komma några frostnätter brukar jag inte orka ställa ut saker som pelargoner och frösådder i uterummet eftersom jag inte alltid har möjlighet att bära in allt över natten. Så jag funderar på att prova en värmefläkt med frostvakt, men är inte riktigt säker på vad jag ska tänka på när jag köper en sån. Jag skulle tro att rummet är runt 15 kvadratmeter. Tror ni att en sån här skulle räcka eller behöver jag något helt annat?
http://www.jula.se/varmeflakt-1000-1500w-411089
kerstin z5-6
16-04-2013, 21:45
Tror den fungerar utmärkt sålänge du inte har värmeälskare som tomater där
kerstinh
17-04-2013, 08:47
Tomater, chili, gurka och liknande väntar jag nog med ett tag till. Det är mest pelargoner, fuchsior, agapanthus och dahlior jag gärna vill flytta ut så fort som möjligt eftersom de börjar bli ganska många så de tar rätt mycket plats. Jag tycker att det mest är svårt att veta om en viss fläkt klarar av att värma hela rummet eller inte.
kerstin z5-6
17-04-2013, 11:06
Har haft en liknande på samma yta . Gick bra, en ute /innetermometer som larmar vid för låg temp är bra till dess man känner till hur ens odlingsplats fungerar.