Full version: paprika & chili dött
anne
ohmy.gif Hejsan.

Mina övervintrande paprikor och chili har fått någon konstig sjuka och har dött. Så även rosmarinen.

Undrar om det är någon som har plantor som jag kunde få köpa eller byta mig till.

det är ju försent att så om man vill ha skörd.

Maila mig om du har plantor.

Vår bilder från växthuset finns i albumet.

Kramisar Anne
Susanna
Hej!

Tyvärr har jag inga plantor över, har haft dålig grobarhet i år. Men när jag var på trädgårdsmässan sa försäljaren från Runåbergs Fröer att det fortfarande gick att sätta chili. Kanske ville han bara sälja men du kan ju pröva att så.

Mvh
Susanna
Ingrid på Västkusten
Jag ahr nog en del chileplantor över längre fram på våren :-) om Du inte fått många svar ännu :-)

Bor i Göteborgstrakten, om Du vill ha många :-P

Hälsar ingrid
MRLINDELL
Det säljs chiliplantor på mässan, känner man någon där kan man få hem ju.

Rapport från Anne-C i en annan tråd ...
/*
Jag köpte Lemon Drop och Long Slim Cayenne, men det fanns massor av sorter! Plantorna var ca 12-15 cm höga (där jag handlade).
I andra montrar fanns tomatplantor också, vilket jag ångrar grymt att jag inte köpte med tanke på hur ynkliga mina frösådda ser ut i år.
Några meloner såg jag inte, men det betyder inte att det inte fanns!
*/
anne
CITAT (MRLINDELL @ 04-04-2004, 12:07)
Det säljs chiliplantor på mässan, känner man någon där kan man få hem ju.

Sorry, bor mitt i mörkaste Småland ute i urskogen så trädgårdsmässor får jag läsa om och drömma när ni andra varit och kollat in.

Lus läser varenda inlägg. Någon gång i tiden så kommer väl jag också iväg men just nu går det inte.

Kramisar Anne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon