AnniiPannii
Jag har fått total hjärnsläpp och söker nu efter en sommarblomma som kan klättra upp för ett trappräcke.
Det är alltså meningen att den ska stå i en kruka nedanför.
Det är full sol och varmt som tusan på sommaren.

Den får gärna bli ganska invasiv! biggrin.gif
Några förslag?
Eva i Skåne
rosenbönan blir stor och kraftig och likaså krasse, annars kan väl blomman för dagen eller luktärt vara tips
Helen i Piteå Zon 5
Mer eller mindre starkväxande men förslag som Klockranka - Cobaea scandens, Fackelranka - Eccremocarpus scaber, Taggreva - Echinocystis lobata, Japansk humle - Humulus japonicus, Passionsblomma, Svartöga - Thunbergia alata, Trillingblomma - Boungainvillea, Lejongapsranka - Asarina.
Kanske är det för sent att själv fröså några av dom sorterna men ev. finns det plantor att köpa på någon handelsträdgård.
AnniiPannii
Svartögan är ju himla trevlig faktiskt, kan bli snyggt mot det vita huset också smile.gif
Nä så egna okar jag inte med i år, har igång några sådder redan som jag nästan glömmer bort ibland tongue.gif

Blir till att hitta nått fint på plantskolan smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon