Full version: Luktrt
Klint
nr jag skickade efter solrosfrn hittade jag jttefina bl luktrter s det bestllde jag.Nu nr jag tnker efter blir jag lite orolig att det r fr sent att s,kommer inte ihg va de hette men de finns inte att kpa som plantor hr.r det ngon ide att s nu eller r det alldeles fr sent?
hattstugan

Inte fr sent att s luktrt! Iofs direkt sr jag alltid luktrt pga platsbrist inne!
malcolm
Jag har stt luktrt mitt i sommaren och det har gtt bra men d har jag inte frgrott utan stt direkt i avsett krl.
kerstin z5-6
Inte alls fr sent ,vid frodling sr jag dem slutet april
EKLO
Det r underbart med luktrter, den enda riktigt viktiga sommarblomman hos mig (de andra byter jag frn r till r).
Mina str under lysrren med tv bladpar, men det var verkligen bara fr att jag inte kunde hlla mig - inte fr sent att s.

Dremot r de ofta lite knepiga att f igng, tycker jag. Lucker jord r ett mste. Och bltlgger innan gr jag alltid ver natt eller lite till. Ibland filar jag lite. Sen drjer det vldigt olika lnge, ngra kommer upp rtt snabbt, andra tar (hos mig) flera veckor p sig. Och andra kommer inte alls. Giv ej upp!
strandskatan
Jag frodlar aldrig, direktsr i krukor och ldor ute i maj. Min erfarenhet r att de direktsdda blir starkare och vxer om de frodlade, testade ett r att gra bde och.
Klint
Aha! D har jag missfrsttt ngot,men det var ju bra de!
Undrar om jag ska frgro eller ej g.gif
Det var Blue ripple jag bestllde och jag har sett en bild p dem tillsammans med petunior,bda r skiftande i olika bl toner och det var s fint!
Hmm lutar nog t frodling
kerstin z5-6
Zon 4 eller hgre, fr s.. annars hinner de inte blomma bra. 1 maj rcker fr frodling
Klint
Ja d kr jag p de,hinner gott vl tummenupp.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon