Tjoffex
Jag har tagit över en odlingslott som stått orörd flera säsonger. Bakom ett skjul hittade jag den här vinbärsbusken:

[attachment=75924:IMAG0057.jpg]

Är det någon som vet vad som hänt här? Jag kan absolut inget alls om just bärbuskar, så jag vet inte om det finns någon anledning till att den blivit ihopbunden med plast, eller om det är pga det som den liksom vält/sjunkit ihop. Tips/förklaringar från någon mer kunnig?
EKLO
Hej,
Jag skulle tro att snön har tyngt ner den i vinter?
Åsa, mälardalen zon 2
Ser ut som ett trappsteg till skjulet gissar man bundit ihop grenarna för att det inte skulle bli så många grenar som hänger över trappsteget. + tror också snö tyngt ner busken

(lyckas inte förstora bilden tillräckligt men tycker jag ser en del onormalt runda rätt stora knoppar, brukar vara ett tecken på vinbärsgallkvalster och såna buskar bör man ta bort och gärna bränna upp. De sprids rätt bra speciellt på fält där man har odlingslotter, kolonilotter. Kanske du kan ta lite närbilder på grenarna och knopparna?)
Peztis
Håller med Åsa, ser ut som att man först har försökt att inte få den ivägen och sedan har snön tyngt ned.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon