tobbedepro
18-04-2013, 14:09
Jag har tänkt att köpa en mua sikkimensis och det jag skulle fråga var om frukten var ätlig?
Ludvig Johansson
18-04-2013, 17:29
Jag var tvungen att kolla upp detta. De flesta av oss exotnerdar nöjer oss med bladverket. Men frukten ska både gå att äta och vara riktigt god. Läs mer här:
http://www.bananasraras.org/winterhartebananenengl.htmSikkimensis är svårt att övervintra i Sverige om man inte bor i den lättodlade zonen.
tobbedepro
18-04-2013, 18:33
Tack så mycket för svaret och du skrev väl ODLA EXOTISKT I DIN TRÄDGÅRD för jag läser den varje kväll och jag tycker den är jättebra och jag tycker också du ska göra en ny bok med fler växter!
Ludvig Johansson
18-04-2013, 18:37
Vad roligt! Jo det är jag. Det vore jättekul att skriva en till bok om att odla exotiska växter. Det borde ju finnas utrymme kan jag tycka med tanke på hur många medelhavsböcker det finns. Det vore kul att skriva en bok om att anlägga en djungel. Kanske jag gör det någongång i framtiden.
Alexander-VG-zon3
18-04-2013, 18:57
CITAT (Ludvig Johansson @ 18-04-2013, 19:37)

Vad roligt! Jo det är jag. Det vore jättekul att skriva en till bok om att odla exotiska växter. Det borde ju finnas utrymme kan jag tycka med tanke på hur många medelhavsböcker det finns. Det vore kul att skriva en bok om att anlägga en djungel. Kanske jag gör det någongång i framtiden.
Ja du behövs för att ge konkurrens till alla tråkiga medelhavsböcker
Ludvig Johansson
18-04-2013, 19:15
Då kommer du vara omnämd i förordet Alex!
Alexander-VG-zon3
18-04-2013, 19:22
Nej men jag har inget att tillföra inte ens i förorden

men skulle vara kul att läsa om indiska växter, lite mer ingefära på svenskt vis.
Ludvig Johansson
18-04-2013, 19:45
Det håller jag med om! Köpte gurkmeja i en kinamat-butik i Göteborg i veckan, även Taro och galangal. Synd att de inte säljer sånt på Coop i Skövde.
tobbedepro
06-05-2013, 19:17
Jag tycker du ska skriva om fler exotiska växter, bananer, djungelväxter och var man kan köpa dem någonstans.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.