godivaex
Hej!

Jag undrar vad du har som underlag på balkongen? Förra året lade jag ut en bastmatta för att slippa den tråkiga och kalla betongen. Tyvärr möglade den och blev jätteäcklig och det känns inte läge att prova en sådan igen.

Har du något tips om en bra balkongmatta? Funkar de som immiterar en gräsmatta bra?
Fenja
Jag har trätrall på min. Det finns att köpa på byggvaruhus till ett hyffsat pris, enkelt att bara lägga ut och håller många, många år om du oljar den på vårkanten.
Mvh
Fenja
Copycat
--
MRLINDELL
Jag hade en sådan som CopyCat beskriver i ca 10 år utan problem. Det blev blött ibland när det regnade, men det torkade upp ganska snabbt. Nu hade jag en balkong på 6.3 x 1.3 (ca 12-13 kvm) och är golfare som tränade putt på balkongen, kanske en av anledningarna tongue.gif
Tyckte mattan var bra i alla fall. Den är prisvärt om inte annat, värt att kolla upp. Numera har jag hus & trädgård, verandor med golv i trallvirke och plattor.
godivaex
Hmm, låter intressant med den där mattan. Var kan man köpa sådana och vad kostar de ungefär?
Copycat
--
MRLINDELL
Lågprisbutiker som Rusta m fl har rullar på 132x250 cm för 199 sek. Passar en sådan bit kommer man billigt undan.

www.rusta.se sök på konstgräs.
godivaex
Tack så mycket för tipsen! Ska kolla upp mattan på RUSTA.

Godi
godivaex
Hej igen!

För alla som är intresserade kan jag meddela att jag idag har köpt en matta på Rusta (132x250 cm) för 199 sek. Var även inne på Silvan för att jämföra pris och där kunda man köpa per m2. Ca 40 per kvm kostade det. Ungefär samma pris med andra ord. Tack alla för hjälpen!

God1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon