rosita
Ni som odlar i kruka/hink i växthuset, vilken jord använder ni? Blandar ni egen, eller köper färdig?
Bassam
Hej

Det är bättre och billigare om du blanda eget jord:

man kan köpa billiga jord ( 5 säckar på 100 kronor ), och blanda dem med grov sand och naturliga gödsel som kogödsel.

Obs

Hej

I går utfört Tv program plus experiment på sex typer av jord, de upptäcker att den billigaste och bästa jorden var ÖSPAB.

H.Bassam

H.Bassam
Åsa, mälardalen zon 2
När jag odlade i mina föräldrars trädgård blandade jag vanlig jord från trädgården med kompost och kogödsel på påse. Nu när jag odlar på balkong har jag inte så mycket grönsaker mer än malabarspenat och tomat och dessa sätter jag i ren kogödsel på påse.
dalkullan
Jag använder ko på påse.
Bassam
j
rosita
CITAT (Bassam @ 23-04-2013, 01:42) *
Hej
Det finns inte rena påse gödsel, men påsar innehåller blandad kogödsel + torv.
H-Bassam

Det är just den vi brukar kalla ko-på påse.
dalkullan
CITAT (Bassam @ 23-04-2013, 01:42) *
Hej
Det finns inte rena påse gödsel, men påsar innehåller blandad kogödsel + torv.
H-Bassam

Men Bassam.

Skrev jag att det var ren gödsel? Nej, jag skrev "ko på påse", och det är inte ren gödsel. Det vet väl alla?
Tack Rosita, för att du också uppmärksammade detta.

Ha en skön helg!! Det tänker jag ha, nu när det är en LEDIG helg!! yahoo.gif
ingaröbo
Jag köpte igår Änglamarks kogödesl, kan jag sätta tomat och gurkplantor i den utan att blanda ut med något annat, blir det inte för starkt?
Bassam
Hej
Tack för noteringen eftersom jag läste ibland snabbt.
Det finns flera som planterar direkt på kogödsel som säljer i påsar och det funkar bra med dem, på grund av , kogödsel påsar innehåller torv också, så kan du odla direkt i dem.
H.Bassam
mjonass
Hej
Jag kör med U-jord (eller P-jord) det har varit överlägset bäst enligt min erfarenhet.
Lite dyr kanske, men klart värd de smile.gif

//Mjonass
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon