Full version: Korallkornell
lillagrd
Hej!

Vi hade tv totalt vervuxna och frvildade korallkorneller som vi klippte ner totalt till grunden i hstas, egentligen utan att veta vad det var.
Kan dessa ta sig igen, eller ska vi grva bort dem?

Om dr blir liv i dessa igen- rotskott?- hur hller vi den bst i trim utan att den attackerar ut mot grusvgen och tar upp halva trdgrden?
Huggorm
De vxer upp igen frn stubben, nr hsten kommer lr de vara minst en halvmeter hga. De skott som gr t fel hll kan ni ta bort efterhand.
lillagrd
CITAT (Huggorm @ 19-04-2013, 15:07) *
De vxer upp igen frn stubben, nr hsten kommer lr de vara minst en halvmeter hga. De skott som gr t fel hll kan ni ta bort efterhand.

Tusen Tack fr svar smile.gif
Jag blev lite ledsen nr jag insg vad vi hade gjort, s det r goda nyheter att de kommer igen. Men slr de ven rotskott? Kan jag frlnga busken?
Huggorm
Jag tror inte de skjuter rotskott, men jag r inte helt hundra. Dremot kan du prova med avlggare, allts nr det vxt ut lnga skott frn stubben viker du ner ett mot marken och lgger en sten ver fr att hlla det dr. D vxer det p mnga buskar ut rtter, och s smningom kan du klippa kontakten med gamla busken och s har du en helt ny.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon