Full version: Hur hade ni gjort?
Millbertina
Jag har ett växthus där golvet inte är lagt och klart, just nu finns där bara makadam. Tänkte jag vill ha ut mina plantor med extra värme. Vi har 2 killar som skall lägga golvet om 2 veckor. Skall jag vänta eller sätta ut dom så länge och flytta dom när golvet skall göras.

Vad hade ni gjort?

// Camilla
Eva i Skåne
Det beror väl lite på vad det är för plantor, om du har uppvärmningen klar i växthuset och hur/var du förvarar plantorna nu, men latmasken i mig säger VÄNTA smile.gif
Millbertina
CITAT (Eva i Skåne @ 19-04-2013, 17:55) *
Det beror väl lite på vad det är för plantor, om du har uppvärmningen klar i växthuset och hur/var du förvarar plantorna nu, men latmasken i mig säger VÄNTA smile.gif

Det är tomater, paprika, chili, pelargoner, dahlior och snar gurka m.m. Just nu står dom i min källare med extra belysning. Tyvärr så är min latmask också igång och tycker jag skall vänta hahaha
Eva i Skåne
De flesta sorterna du nämner gillar ju inte särskilt låga temperaturer så i växthuset skulle du behöva ha värme på. Tror inte det är nån skada alls att de står kvar i källaren med belysning i två veckor till.
Lycka till!
Millbertina
CITAT (Eva i Skåne @ 19-04-2013, 18:08) *
De flesta sorterna du nämner gillar ju inte särskilt låga temperaturer så i växthuset skulle du behöva ha värme på. Tror inte det är nån skada alls att de står kvar i källaren med belysning i två veckor till.
Lycka till!

Kanon tackar, då gör jag så ;o)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon