Full version: Sticka Dahlia
Ludvig Johansson
Idag har jag stuckit Dahlia (Bishop of Llandaff) hur lång tid tar det innan den rotar sig ungefär?
Ludvig Johansson
Ähum. Det här blev nog i fel avdelning. Men och andra sidan står krukan med dahlior i växthuset...
hattstugan

Vad menas med Sticka en växt?
Anki V
Sätta en stickling i något den kan rota sig i.

/Anki
hattstugan

Aha! Blev fundersam vad som menades! Tack För svaret!
Ludvig Johansson
Ja det låter lite grymt att sticka växter men det handlar som sagt var om att ta bitar av växten och stoppa i jord för att få flera. Tidigare har jag mest förökat träd och buskar på det sättet men tänkte komma igång med örtartade växter. Något som kan vara intressant så här års är att köpa en tomatplanta och sedan ta sticklingar av den (ta kvistar) och sedan sticka dem. Vips har man en massa plantor.
emmma
Lite nyfiken på om det fungerade bra? Satte du sticklingarna direkt i såjord eller på något annat sätt? Funderar på att testa själv smile.gif
Bassam
Hej
Det är bättre sätt att öka Dahlior på knölar som sparade under vinter tiden, om du har nu knölar kan du lägga dem i marken men bara stammen över marken och täcka marken med kompost, och när solen blir fint, de ska visa sig fint.
H.Bassam
Fjortispower
Jag undrar lite hur solen blir när den blir fint smile.gif
Kryddan03
CITAT (hattstugan @ 20-04-2013, 22:13) *
Vad menas med Sticka en växt?

http://www.craftsy.com/pattern/knitting/ac...eanie-hat/10755

wink.gif
Fjortispower
CITAT (Kryddan03 @ 05-05-2013, 22:52) *

Haha, grymt! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon