Leopardcookie
De är mjuka och de har slokat, vattnar med de reser sig inte. De har grott med extrabelysning ihop med alla andra sådder..
När de nu var såhär stora så ställde jag dom i ett västerfönster.
Eva i Skåne
Varför undrar jag också. Tyvärr har jag inget svar till dig.
Jag har gett upp vad gäller ranukler. Dom blir aldrig större än som på din bild och jag har kommit fram till att det är en svår växt (svår för mig i alla fall)
Det är ju en underbar blomma!

Jag såg 4 stora blommande för 100kr här om dagen, men det vore ju roligt att lyckas med egna någon gång.
Leopardcookie
Vart såg du dom? Ja man kanske ska rusta upp med köpta ifall dessa har gett upp..
Eva i Skåne
Ja du, var såg jag dom??? Antingen hos lokala växthuset eller på Öspab, men kan en sälja billigt borde det väl finnas hos fler.
Jag har läst att köpta rötter inte brukar blomma förrän andra året så jag har en kruka som stått över vintern, men jag har inget större hopp att det alls är liv i den.

Jag vill gärna ställa en följdfråga om någon kunnig kommer in här och svarar.
Är det lättare att lyckas om man tar vara på rötter från stora köpta plantor än att köpa små torra rötter som bara blir som Leodardcookies eller får man samma klena resultat då?
Leopardcookie
Ja det vill jag också veta! Jag har köpt små billiga i kruka på Netto och Maxi och de är bara fulla med typ bananflugor och står i hallen där det är lite svalare. Är de såna man ska slänga åt skogen sen eller kan man "återanvända" dom när de blommat klart?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon