Temeraire
OK, börjar få platsbrist i fönstrena nu. Använder redan en lysarmatur för akvarium med framgång, men man kan ju inte ha en massa sådana överallt :-P

Så min fråga är: kan man nu när det är runt 10 grader plus ute så fröer i drivhus som man placerar ute helt enkelt? och sen tar in på kvällen? då får de ju ljus iaf, men kanske behöver vara varmare?
Fjortispower
Beror lite på vad du tänker dig att så, det mesta behöver lite varmare än så. Men det värsta som kan hända är att det inte växer alls, så testa på!

Jag har redan börjat med frösådder utomhus. Jag har sått inomhus (bl.a. Blomman för dagen), och så fort hjärtbladen slog ut (för någon vecka sedan) har jag tagit ut dem i drivhus smile.gif
Temeraire
Jag gillar att experimentera :-)

Jag har ett till tomt akvarium med lysarmatur. Jag skulle kunna ställa det i förrådet, fylla på med lite vatten och i med en doppvärmare som håller vattnet typ 25 plus, sen i med en plastlåda med frösådderna i och på med armaturen över akvariet. Då borde vara in idé som funkar?

Ett annat val är ju att helt enkelt inte så mer... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon