Full version: Mina tomater blommar!
Ostrich
Hej i forumet!
Mina tomatplantor har börjat blomma och än är det ju långt kvar innan jag kan ta ut dem. Vad ska jag göra? Kan man klippa av blommorna kanske?

mvh, Strutsis
MRLINDELL
När var frösättningen? Vad är det för sort? Mina börjar också visa tecken på att de vill UT och jag vill ha varmare nätter snart, några av mina plantor är så stora att det är dags för omplantering snart.
Tesa
Plantera om dom i en större kruka och gläd dig åt en tidig skörd kanske.....det skulle jag ha gjort iaf... smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
På tomat är det helt OK att låta dem få frukter inomhus innan man kan plantera ut dem.
MRLINDELL
Jag var tidig, nästan för tidig. Mina sattes den 10/2 och är nu stora och kraftiga, men blommar inte än. Då måste de här blivit satta "skogstidigt" lixom.
Ostrich
Hej allesammans och tack för era svar!
"Skogstidigt" laugh.gif . Jag planterade nog inte fröna så mycket tidigare än du MRLINDELL tror jag, snarare senare. Men de har varit nära att stryka med några gånger pga vanvård så jag undrar om det inte kan vara så att de reagerar med att blomma just därför??? Kan det vara en rimlig förklaring? Vad det är för sort har jag tyvärr inte en aning om. Men den skulle bli en liten "kruktomat". Så om jag ska följa era råd kan jag alltså plantera om i större kruka och hoppas på att få äta egna tomater snart?

mvh, Strutsis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon