Full version: Ros mot gammalt träd
AnniiPannii
Nu är det dags för rosbeställning hos flora linnea biggrin.gif

Jag har redan bestämt mig för crocus rose/emanuel men nu ska jag ha en klätterros mot ett gammalt dött träd.
Trädet är ca 2 m högt och det är bra jord och sol ca 5 h per dag.
Den ska helst vara remonterande men annars har jag inga krav.

Vilka rosor trivs bäst klättrande mot träd? Den får gärna bre ut sig och va lite maffig tongue.gif
Plater
CITAT (AnniiPannii @ 23-04-2013, 11:15) *
Nu är det dags för rosbeställning hos flora linnea biggrin.gif

Jag har redan bestämt mig för crocus rose/emanuel men nu ska jag ha en klätterros mot ett gammalt dött träd.
Trädet är ca 2 m högt och det är bra jord och sol ca 5 h per dag.
Den ska helst vara remonterande men annars har jag inga krav.

Vilka rosor trivs bäst klättrande mot träd? Den får gärna bre ut sig och va lite maffig tongue.gif

Med ett så litet träd funkar storblommiga klättrare som remonterar bra. Kolla Kordes utbud, deras är väldigt bra. I stora träd funkar honungsrosor eller ramblers bäst. Blush Rambler är min favorit.
AnniiPannii
Är inte honungsros em småblommig ros? Jag har redan en annars hade jag tagit en honugsros med en gång! Underbarare ros får man leta efter, synd att den inte remonterar bara tongue.gif

Ska kolla upp Kordes rosor biggrin.gif
AnniiPannii
Det belv en amaretto! biggrin.gif Hoppas den blir lika fin som jag tänkt mig smile.gif
Plater
CITAT (AnniiPannii @ 24-04-2013, 07:20) *
Det belv en amaretto! biggrin.gif Hoppas den blir lika fin som jag tänkt mig smile.gif

Ge den mycket kärlek på påse (kobajs) så blir den säkert det smile.gif Den var väldigt fin på bild i alla fall!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon