malarmaster
fick ett mejl från Nordea på danska där de begärde bekräftelse på mina kontouppgifter.
jag öppnade det men svarade inte då jag vet att inga banker begär sådant över mejl samt att jag aldrig haft eller har konto hos nordea.snygg logga och adressen såg också genuin ut. Ulf
*Stintan*
Man kan ju bara hoppas att folk nångång lär sig att banker ALDRIG skickar mail och begär uppgifter.

Det cirkulerar ju också mail med avsändare Skatteverket som är falska och man bör kasta dom utan att öppna om man inte vill riskera att få skit i sin dator och lämna aldrig ut kontouppgifter som efterfrågas i mail.
Anki på Öland
Hehe... sånt har jag fått flera gånger Stintan, avsändare skatteverket men med en mailadress som inte har ett dugg med skatteverket att göra och sen har själva mailet varit från telia med deras lila logga och handlat om telefonen biggrin.gif
*Stintan*
Ja jag har också fått flera stycken biggrin.gif
Klint
Lite OT men vi fick en virus fanns bara på datorn utan nåt mail mycket proffsigt såg det ut med rikspolisstyrelsens logga och sveriges flagga.det uppmanade oss att betala in pengar,datorn var helt låst och allt skulle försvinna om vi inte betalade på¨72tim.
Som tur var fanns en kunnig kompis och han kunde med hjälp av tips på nån sida tror den hette säkra tips?
åtrställa allt .men det var kusligt först.
Gossen Ruda
Kan ju nämna att jag idag fick ett mail om något telebolag som heter Sverigenat.se. Spam via något annat skitföretag som heter CloudMailer.
gnon49
Telias spamfilter måste vara effektiv, för när det strulade så fick jag plötsligt spam vareviga dag. Nu funkar allt igen så nu är inkorgen åter spamfri tack o lov. Dessutom kontrollerar jag alltid mejlen på telias server innan dom hamnar i min datorn som en extra säkerhetsåtgärd. Men buset måste väl lura någon eftersom dom håller på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon