Full version: upprullade blad
vanjalarsa
NU gör jag ett nytt försök. Tack till dig som svarade på mitt förra inlägg ! Jag håller med om att det är klokt att ta bort fula blad på krukväxterna....men det här gäller alla bladen och jag vill gärna veta vad det beror på och vad jag kan göra åt det. Alltså det gäller en sk. tulpanblommande Pelargon vid namn Emma.... Så fort jag kom hem med den så började bladen rulla upp sig i kanterna. Har frågat och läst och fått väldigt motsägelsefulla svar. Någon som varit med om samma sak? Vad beror det på ? Ska den sortens Pelargon ha andra förhållanden än andra pelargoner? Har inte och har aldrig haft nåt problem med någon pelargon varken förr eller nu.
Jättetacksam för svar ! Annars får snart slänga den nyinköpta växten thumbdown.gif Ringde till inköpsstället också. Fick till svar att "De är så där..."
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
vanjalarsa
Ingen som har någon erfarenhet av tulpanblommande pelargoner ?
NU har jag iallafall kastat min. Någon trodde att det var nåt genetiskt med den sorten. Har bekanta som drabbats av precis samma sak.
Aldrig mer en tulpanblommande pelargon det är då säkert!
Bassam
Hej

Jag tycker om att säljare fuskar, för att han ska inte ta ansvar, men de är l skadad av löss, och ända som kan hjälpa dem Provado pinnor.
H.Bassam
vanjalarsa
Tack bassam för ditt inlägg! Jag kontrollerade bladen noga men såg ingen ohyra överhuvudtaget. Jag håller med om att den som säljer skulle ta lite mer ansvar!
Anki V
Hm……jag har också någon gång sett att bladen kan rulla ihop sig.

Jag har tänkt att det beror på ojämn vattning…….fast det vet jag ju egentligen inte.

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon