AnniiPannii
Äntligen har ajg fått ändan ut och tagit kort!
Är det praktlysing jag har flera kvadratmeter av eller kan det vara något annat gult?

Som sagt, den som vill ha år gärna komma och gräva upp! biggrin.gif

[attachment=76037:IMG_5417.JPG]
Eva 33c
Det finns i alla fall inget som talar emot det... Tillsammans med din förra beskrivning också. Men helt hundra är jag inte. Jag gick ut för att jämföra med mina egna men de har inte kommit ens så där långt än här..
Peztis
Haha, jag tror faktiskt mina vek hädan för några år sedan! Eller egentligen är det inget att skratta åt för de var fina där de var och störde mig inte. Men det lustiga är ju att de försvann av sig själva och andra gnäller över att de är omöjliga. Mina snöbärsbuskar är nog boven i dramat. Och de är f-n så mycket värre....!
AnniiPannii
Haha om det hade varit några stycke så är det ingen fara men jag har flera kvadratmeter med enbart praktlysing! biggrin.gif Liiite störigt tongue.gif
Ewa L
Har tyvärr inget bra förslag för jag har samma problem. Grävde upp en hel stoooor rabatt förra året som hade mängder av Praktlysing och lite Knölklocka. Det var ju radikalt, men ingen lösning iofs.
Har nämligen mängder även i en rabatt med klängrosor. Rycker upp de rackarna (Praktlysingen alltså) hela tiden, men tror den är uthålligare än jag.

Men kan hålla med om att den är praktfull på rätt plats och då gärna i stor mängd.
malcolm
Had ett hav med praktlysing utmed staketet förut, körde över dem med gräsklipparen så fort de dök upp och till sist försvann de.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon