Full version: Tips p droppslang?
JennyE
Hej! Vi planterade tot 90 m syrenhck i hstas och jag vill nu ha en droppslang fr att kunna vattna p bsta stt. Nn som har tips p en bra sdan? Jag har kollat p Villabevattning.se, nn som har erfarenhet av dem, de verkar prisvrda?

GArdena har ju ox menden orkar bara max 50 m t varje hll. Tyvrr sitter sommarvattenkranen inte i mitten av hcken utan i brjan.

Bonusfrga, kan/br jag gdsla hcken nu?

Tack p frhand! confused.gif
EKLO
Frra ret kpte jag en jttebillig droppslang p Netto - Netto/Lidl m fl har ibland verkliga erbjudanden, vrt att hlla gonen ppna!
JennyE
Tack! Jag ska kolla p Lidl.
Huggorm
I vrsta fall kan du kpa tv sna dr 50-meters droppslangar och en 50m lng vanlig slang s att den andra droppslangen kan brja dr den frsta slutar
kerstinbern
Syren r ett ogrs och verlever nog ocks bra helt utan droppslang.
JennyE
det lter tryggt! smile.gif men jag vgar nog inte chansa p att den klarar sig sjlv, den kostade fr mycket fr det...
Huggorm
Frsta ssongen gr man klokt i att vattna ven hrdiga buskar som syren
Pauline/Sthlm
Vet inte vad de tar p Netto men har bestllt billiga/re/ (n mina andra alternativ) trdgrdsprylar frn England.
Www.amazon.co.uk
Tullfritt eftersom inom EU, mnga saker fraktfritt om handlar fr >25 vilket inom parentes gr fort ;-)
Har kpt flera droppslangar men "bara" 15 m lnga. Kolla efter lngre?
Tyvrr finns ocks saker som i te skickas ver grnserna :-(((.
JennyE
Tack allihop. Det blev 50 m x 2 frn gardena, ca 700 kr st. Priserna och utbudet varierade kraftigt mellan butikerna, de flesta hade bara ett par dammiga slangar som inte passade ihop... Men nu funkar det och hcken verkar glad!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon