Hej! Vi planterade tot 90 m syrenhäck i höstas och jag vill nu ha en droppslang för att kunna vattna på bästa sätt. Nån som har tips på en bra sådan? Jag har kollat på Villabevattning.se, nån som har erfarenhet av dem, de verkar prisvärda?
GArdena har ju oxå menden orkar bara max 50 m åt varje håll. Tyvärr sitter sommarvattenkranen inte i mitten av häcken utan i början.
Bonusfråga, kan/bör jag gödsla häcken nu?
Tack på förhand!
Förra året köpte jag en jättebillig droppslang på Netto - Netto/Lidl m fl har ibland verkliga erbjudanden, värt att hålla ögonen öppna!
Tack! Jag ska kolla på Lidl.
Huggorm
29-04-2013, 13:52
I värsta fall kan du köpa två såna där 50-meters droppslangar och en 50m lång vanlig slang så att den andra droppslangen kan börja där den första slutar
kerstinbern
29-04-2013, 14:00
Syren är ett ogräs och överlever nog också bra helt utan droppslang.
det låter tryggt!

men jag vågar nog inte chansa på att den klarar sig själv, den kostade för mycket för det...
Huggorm
29-04-2013, 14:39
Första säsongen gör man klokt i att vattna även härdiga buskar som syren
Pauline/Sthlm
09-05-2013, 20:54
Vet inte vad de tar på Netto men har beställt billiga/re/ (än mina andra alternativ) trädgårdsprylar från England.
Www.amazon.co.uk
Tullfritt eftersom inom EU, många saker fraktfritt om handlar för >£25 vilket inom parentes går fort ;-)
Har köpt flera droppslangar men "bara" 15 m långa. Kolla efter längre?
Tyvärr finns också saker som i te skickas över gränserna :-(((.
Tack allihop. Det blev 50 m x 2 från gardena, ca 700 kr st. Priserna och utbudet varierade kraftigt mellan butikerna, de flesta hade bara ett par dammiga slangar som inte passade ihop... Men nu funkar det och häcken verkar glad!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.