silos

Jag virkar numera runda trasmattor på "löpande" band och klipper mer och mer mattrasor.
Mattan på bilden har en kompis beställt,men hon vill ha den större.
Jag har försökt virka raka trasmattor,men de blir ju inte raka hur jag än försöker,men jag skall inte ge upp!
Igår satt jag hela eftermiddagen och kvällen med detta samtidigt som jag tittade på film från Viasatt film kanalen.Oj oj oj så ont jag till slut fick i min högra tumme och nacken,men roligt var det att virka.
Jag har varit sjuk under några dagar och varit tvungen att vara inomhus,men igår mådde jag bättre....
Finns det andra här som virkar mattor?
Idag skall dottern med barnbarnet och jag till Eskilstuna.
Ha det bra allihoppa! smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Nej, inte virkat men har vävt massor under årens lopp, men vart de tagit vägen under åren, vet jag inte så noga, för här hemma använder vi inte dom, men har sett några i båthusets extra lägenhet.
Dottern tog med sig några och jag ska se om jag får nervävt mina filtar först.

Silos, de är fina, men vilket jobb det blir att virka dom! Ont i fingrarna?.... kompiskram.gif
Pius
Jo jag virkade en rund matta av gamla lakan som jag klippt i långa remsor och blandade sen med restgarner. Den blev ganska fin fast färgen, vit, blev ju opraktisk.

Men det är en bra idé när man, som jag, har gott om gamla lakan.
silos
CITAT (Ugglemormor @ 02-05-2013, 09:42) *
Nej, inte virkat men har vävt massor under årens lopp, men vart de tagit vägen under åren, vet jag inte så noga, för här hemma använder vi inte dom, men har sett några i båthusets extra lägenhet.
Dottern tog med sig några och jag ska se om jag får nervävt mina filtar först.

Silos, de är fina, men vilket jobb det blir att virka dom! Ont i fingrarna?.... kompiskram.gif

Tack Ugglis! Det är härligt att virka dessa mattor men visst får jag ont i fingrarna,men det går ju alltid över! smiley_small_hug.gif

CITAT (Pius @ 02-05-2013, 14:20) *
Jo jag virkade en rund matta av gamla lakan som jag klippt i långa remsor och blandade sen med restgarner. Den blev ganska fin fast färgen, vit, blev ju opraktisk.

Men det är en bra idé när man, som jag, har gott om gamla lakan.

Det är bra när gamla mattor och annat kommer till användning på det här viset....
Jag har börjat färga gamla lakan med mina akrylfärger och ibland har jag även glitter på,då blir mattorna rena rama konstvärk wink.gif

För närvarande håller jag på att virka mattor till mina barnbarn.
Ugglemormor
Japp, har tänkt också på den biten och ska kolla i de närmsta lägenheterna om det finns lakan man inte använder mera........ så får du göra ditt bästa med dom sedan ....... kompiskram.gif
gunsta
Man blir glad av din matta Silos - som en lysande sol ser den ut. Typisk sommarmatta.
Som man känner jag mig mycket tafflig i virkningens konst, skulle vilja virka men kan inte få till det. Grannen har försökt lära mig - men det fungerar inte. Det är som ett sorts trolleri.
Vad jag skulle vilja virka är små rundlar som jag sedan 'viker' på mitten och fyller med bomull och kattmynta - syr ihop och sim sala bim blir det en liten kattleksak. Kattföreningen i stan sålde sådana och jag köpte - men jag skulle själv vilja göra såna och ge till grannens katter. smile.gif

silos
Gunsta,har du lärt dig ännu att virka sådana rundlar?

Det har blivit 14 runda trasmattor hitintills och flera lär det bli! smile.gif

Det är faktiskt som terapi att sitta på soffan och virka,med hundarna intill mig och någon film från Viasatt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon