Full version: Vädergnäll
strandskatan
(minus fyra som kallast)... och nu kommer den fjärde! Det ska inte vara så här på sydkusten i maj! Två värmefläktar och spannar med varmvatten i den inplastade loftgången (mitt nästan-växthus) där det står två bord med omskolade sådder, infravärmen på i uterummet med pelargoner, fikon, granatäppleträd och Afrikas blå liljor. Fullt inne under lysrören. Inget regn och inget regn i sikte. "Bevare oss milde herre Gud för denna kalla och torra vår" - Lasse Lucidor, om jag minns rätt. Hur är det hos er?
jaj-51
jag bor i Göteborg det var frost i natt här också.

Prognosen fram över ser lovande ut, tog bort bubbelplasten i mitt växthus confused.gif tror på gott väder ..

Men vist har det varit motigt, sparade värmefläkten som frostvakt ....
Här har varit stort strömavbrott ... inte så vanligt i storstaden.

Får väl hålla tummarna och hoppas jag gjorde rätt.
kerstin z5-6
Det är minst 14 dagar sent.. tror det gäller hela landet
strandskatan
Att inte björkarna varit utslagna här till första maj har inte hänt i mannaminne... förrän nu! Små, små gröna prickar är allt som syns. Tänker på plantskoleägarna och på bönderna - mina problem är små i sammanhanget naturligtvis, det är ju inget ekonomiskt problem... men trist.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon