Full version: Blommande ingefära!
gunsta
Hej!

En undran, ni som odlar ingefära - brukar den blomma för er?

Jag har mest på skoj satt ner några 'ingefärsknölar' i en stor svart kruka - har den på köksbordet och ganska mycket har kommit upp, ca 1 m. Tanken är att krukan ska ut i sommar. Vore kul om den blommade. Vad tror ni?

Vänligen gunsta smile.gif
gunsta
Jag puttar upp den här tråden - kanske får jag svar smile.gif
oliv
Du fåt testa och berätta sedan för oss! Mina ruttnade bort någon gång för länge sedan...
mamamaggan
Har inte själv fått dem att blomma men hoppas fortfarande p g a vi för ett par år sedan hälsade på en släkting och där blommade de !

Det hade tagit honom flera år att komma så långt.
gunsta
CITAT (mamamaggan @ 15-05-2013, 18:10) *
Har inte själv fått dem att blomma men hoppas fortfarande p g a vi för ett par år sedan hälsade på en släkting och där blommade de !

Det hade tagit honom flera år att komma så långt.

Tålamod alltså smile.gif - vi får väl se hur min ingefära skapar ut sig - den växer i vart fall och är ganska hög och som jag skrev ska den ut i solen i sommar. Jag kan alltså inte förvänta mig blomning denna säsong.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon