Full version: -3 i Gteborg
BigDaddy
Igr stod det p SMHI hela dagen, hela kvllen, att det skulle bli -3 p natten till idag. Jag plockade in ett 60-tal vxter, satte vvdukar runt ngra trd, vrme runt det p altanen. Kollade skert 10 ggr under dagen/kvllen i hopp om att det skulle ndras. Gjorde inte s. Nr jag lade mig vid 01:00 s hade det ndrats till +6. Suck
Vad trtt man blir. Nu str det ute igen & prognosen r fin framver, s nu fr allt vara.
Konstigt det ndrades s drastiskt.

Nu r det iaf riktigt varmt hr smile.gif
Eva i Skne
Mycket ondigt jobb BigDaddy, men det r en svr tid nu.
Jag bar ut mina pelargoner igr och dom kommer inte in igen. Fiberduk p och i vrsta fall ett lakan om det ska bli riktigt kallt, men hr hoppas jag vrmen varar.
jaj-51
det var +6 grd i natt Sve flygflt.

Jag bruka anvnda TV och Normnnes prognos fr Gteborg.

Hr kollar jag hur det var

Bilen kan ha is p rutorna trotts att det varit +grd hela natten1
Lite knepigt men beror p att vrmen kan stla ut i rymden nr det r klart vder ...
AnniiPannii
Funderar ocks p det med vrmen hr.. I dag ska det bli 15 och i morgon 20! biggrin.gif
Kan man inte kpa sommarblommor och ha ute nu? r s sugen! tongue.gif
jaj-51
Ja det gr men vi fr nog ngon ngra frostntter till den nrmaste mnaden.

De brukar g att skydda vxterna med fiberduk mot kylan, billig finns p Biltema
AnniiPannii
Javet, r bara s rdd att de blir klena plantor. Men de ser ju otroligt trkigt ut ute nu tycker jag! sad.gif
Alexander-VG-zon3
Hr i vst Sveriges inland blir det sllan frost efter den 10maj. Och vderprognosen visar ingen frost lngre, s jag hade kpt p.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon