Full version: -3 i Göteborg
BigDaddy
Igår stod det på SMHI hela dagen, hela kvällen, att det skulle bli -3 på natten till idag. Jag plockade in ett 60-tal växter, satte vävdukar runt några träd, värme runt det på altanen. Kollade säkert 10 ggr under dagen/kvällen i hopp om att det skulle ändras. Gjorde inte så. När jag lade mig vid 01:00 så hade det ändrats till +6. Suck
Vad trött man blir. Nu står det ute igen & prognosen är fin framöver, så nu får allt vara.
Konstigt det ändrades så drastiskt.

Nu är det iaf riktigt varmt här smile.gif
Eva i Skåne
Mycket onödigt jobb BigDaddy, men det är en svår tid nu.
Jag bar ut mina pelargoner igår och dom kommer inte in igen. Fiberduk på och i värsta fall ett lakan om det ska bli riktigt kallt, men här hoppas jag värmen varar.
jaj-51
det var +6 grd i natt Säve flygfält.

Jag bruka använda TV¤ och Normännes prognos för Göteborg.

Här kollar jag hur det var

Bilen kan ha is på rutorna trotts att det varit +grd hela natten1
Lite knepigt men beror på att värmen kan ståla ut i rymden när det är klart väder ...
AnniiPannii
Funderar också på det med värmen här.. I dag ska det bli 15 och i morgon 20! biggrin.gif
Kan man inte köpa sommarblommor och ha ute nu? Är sååå sugen! tongue.gif
jaj-51
Ja det går men vi får nog någon några frostnätter till den närmaste månaden.

De brukar gå att skydda växterna med fiberduk mot kylan, billig finns på Biltema
AnniiPannii
Javet, är bara så rädd att de blir klena plantor. Men de ser ju otroligt tråkigt ut ute nu tycker jag! sad.gif
Alexander-VG-zon3
Här i väst Sveriges inland blir det sällan frost efter den 10maj. Och väderprognosen visar ingen frost längre, så jag hade köpt på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon