Full version: Ogräs eller blommor?
Leopardcookie
Jag har massor med frösådder ute som jag inte vet om det är ogräs eller blommor. Brukar ogräs fröså sig på det sättet? Det kommer dels under altanen och en hel hög i rabatten.
Ska jag vänta tills jag ser vad det är eller ska jag rycka upp allt? Hoppas det inte är ogräs, då har jag jobb att göra!

Eva i Skåne
Jag vågar inte svara på vad det är, men några av de större plantorna med lite avlånga blad liknar solrosplantor.
Har du haft nån fröautomat till fåglarna ovanför?
kerstin z5-6
Svårt att se med bara hjärtblad.. tror inte det är nån fara är det ogräs är det troligen våtarv som är lätt att dra bort inget sk rotogräs som äxing .
emmma
Om jag får gissa så tror jag inte att det är ogräs, utan någon blomma som frösått sig. Först tänkte jag pensé, men nu så tycker jag att hjärtbladen ser lite för tjocka ut det. Tror inte det är våtarv eller solos heller. Det måste varit något med rejält med frön smile.gif
kerstin z5-6
Fortsätt att ta foton smile.gif
Leopardcookie
Intressant! Visst har förra ägaren matat med solrosfrön som trillat ner under altanen, men det kom inte upp något förra året, och det var mest skal giggle.gif
Jag ska fortsätta ta foton, så får vi se vad som dyker upp! Vallmo kanske?! confused.gif
kerstin z5-6
Jag tror fortfarande mest på att det är den här smile.gif Våtarv

[attachment=76163:v_tarv.jpg]

Leopardcookie
Den har jag på flera olika ställen, och den är så stor att man ser att det är våtarv och man kan plocka bort den.. tycker dessa skulle vara lika stora då?
Peztis
Inte nödvändigt. Man har små zoner även i en trädgård. Jämför ett soligt läge där det är vindstilla mot det undanskymda stället bakom huset där det nästan alltid är skugga och vinden blåser runt knuten. I solläget har det börjat blomma medan det i skuggan knappt har tittat upp...

Vet att jag hade liknande i en rabatt förra sommaren och jag undrade vad det var. Tror jag rensade bort det till slut. Mitt var också intill tujan, ser att du har lite "fnas" ifrån den som ligger intill.
kerstin z5-6
nej våtarv fröar av sig, som 17 och i + 4 grader växer den .. den är en obotlig optimist smile.gif
Du kan ta dem sen när du är säker låt dem inte gå i blom bara ..
Leopardcookie
Såhär ser det ut nu, och ni hade rätt.. det är ta mig tusan våtarv ranting.gif

Och det andra är nog inte våtarv, de har mer spetsiga blad?

kerstin z5-6
ser ut som våtarv de med
CillaM
Är tveksam om den andra bilden är våtarv. Får väl se senare ifall detta sparas för senare foto
Leopardcookie
Det andra var inte våtarv, det är frösådd borstnejlika!!! Herregud vad plantor jag har nu, vad ska jag göra av dom? Synd att slänga. Jisses.. ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon