CITAT (duo2010 @ 06-05-2013, 22:18)

Hej
Om ingen i butiken kan tala om vilken sort det är så köp hos ngn mer serviceminded person.
gunilla
Tyvärr är utbudet inte så stort där jag bor så jag har inte så mycket att välja på.
CITAT (susanne-79 @ 06-05-2013, 23:07)

Vill du ha GODA tomater är mitt bästa tips att försöka få tag på en planta Sungold. Hade 14 sorter förra året och den var överlägset godast tyckte hela familjen och även grannarna! Är en ganska vanlig sort så den borde gå att hitta.
Jag hade den i stor kruka mot en södervägg och det funkade fint trots allt regn i somras. Annars trivs den säkert ännu bättre i växthus om du har.
Jag ska kolla efter Sungold. Det var ett bra tips.
CITAT (Piccante @ 06-05-2013, 23:12)

De brukar tyvärr inte vara så väldigt fantasifulla i handeln utan säljer mest ett par gamla pålitliga sorter som Gemini, Dansk export, Totem mfl. Det brukar stå på etiketten på brättet eller på vagnen med plantor vilka namnsorter det är. Tråkigt om affären inte skyltar tydligt så man et vilka man köper.
Det där är något som stör mig.
Ibland står det tex bara Änglaperlargon på en skylt men vad den heter det får man ofta inte veta.
Jag köpte en gång vad de kallar fetbladsmix men vad varje växt heter det framgick inte. De kunde inte heller svara på det eftersom de får det som fetbladsmix från sin leverantör. Otroligt dåligt.