Irene_L
Vilket underbart väder det har varit idag. Jag har haft lite extra ont i ryggen så jag har inte orkat att pyssla något i trädgården men då är det ju perfekt att sitta på altanen och pyssla. Idag blev en ny fjäril färdig.

Som stomme har jag använt järntråd så denna fjäril ska inte vara ute eftersom järntråden under spetsen då rostar.

[attachment=76162:fj_ril_t...st_spets.JPG]

Det är kul att utveckla sitt pysslande. Jag har inte gjort fjärilar med spets förut. Från den ena stora vingen till den andra stora vingen är det ca 28 cm.
*Stintan*
Åhh va fin!
Eva i Skåne
Jättefin! wub.gif

Syr du runt ståltråden eller hur gör du?
Irene_L
Tack Stintan och Eva!

Eva...ja jag syr runt järntråden. Jag lägger spetsen runt järntråden, petar med nålen så att spetsen täcker järntråden helt och syr sen runt med sytråd. Lite pillrigt är det allt, men med envishet fixar det sig! giggle.gif
Eva i Skåne
Det gäller att ha tålamod Irene, men det måste du ha.
Gossen Ruda
Jättefin. Jag vill dock rekommendera att använda rostfri tråd. Vanligt järn/stål har en benägenhet att rosta på lång sikt även inomhus, åtminstone lite, vilket kan färga av sig.
Anki på Öland
Urfint!!
Peztis
Eva ställde precis den frågan jag tänkte ställa. Det är otroligt roligt att sy med spetstyg, att gömma sömmarna i mönstret. Jag gjorde det på min brudklänning och jag blev så nöjd med resultatet.

Irene, din fjäril är jättefin! Vad har du tänkt att göra med den, alltså var ska den få sitta?
Alba
Jättefin vårfjäril.
zissi
Instämmer i allt bravo.gif
evelina
Jättefin! rolleyes.gif
Klint
wub.gif helt underbar! bravo.gif
Irene_L
thanks.gif alla!

CITAT (Peztis @ 06-05-2013, 21:12) *
Eva ställde precis den frågan jag tänkte ställa. Det är otroligt roligt att sy med spetstyg, att gömma sömmarna i mönstret. Jag gjorde det på min brudklänning och jag blev så nöjd med resultatet.

Irene, din fjäril är jättefin! Vad har du tänkt att göra med den, alltså var ska den få sitta?

Peztis....jag har tänkt att göra flera lite mindre fjärilar och sen sätta upp alla på väggen.
Biggan_
Jättefin fjäril Irene!...och det kommer att bli så fint med ett helt gäng på väggen! yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon