Ingrid på Västkusten
04-04-2004, 16:23
Todeloo,
Jag är så nöjd denna regniga och blöta söndag här på Västkusten. Skoj på Älvsjömässan åsså nu hstdynga i kvadrat å minut - hälften ganska färsk hälften brunnen.
Detta skall räcka till rabattter upphöjda bäddar samt pallkragar. Två släpkärrsvändor innan regnet tilltog. Kan inte nog rekommendera detta jordförbättringemedel och absoluta kanongödseln. Ingen lukt alls dessutom trots ganska färsk......skall bli bra av detta heeeela våren å sommaren!
Hälsar Ingrid
Kan bara instämma Ingrid, hästgödsel är det bästa som finns! Jag har goda vänner med hästar så förrådet är outsinligt! I år har de gått från halm till torv och det ser alldeles fantastiskt nyttigt ut!
Fenja
pialotta
04-04-2004, 19:08
Jag har mycket, både väl brunnen och färsk om någon behöver.
I torv.
Norra Stockholm.
Maila mig
StockholmsCattis
05-04-2004, 08:08
Låter underbart med MASSOR av hästgödsel. Finns det ingen på södra sidan (Nacka) av Stockholm som kan tänka sig att sälja eller skänka bort hästgödsel?
pepparmynta
05-04-2004, 08:56
Kolla hos traktens ridskolor! De har ju av naturliga skäl ett överskott av det vi alla så hett eftertraktar!
Själv har jag sådan tur att koloniområdet ligger stängsel mot stängsel med en ridskola. Det är visserligen spån i deras produkt, men det går bra ändå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.