Alla mina växter har snabbt slagit om från frodandes till som på bilden. Allas blad tycks "ätas" in på från kanterna

vad kan jag göra
Åsa, mälardalen zon 2
07-05-2013, 20:44
Solskador ser jag + jag tror även obalans i näringstillförseln kan vara en orsak till hur plantorna ser ut det är inte lätt odla i stenull i växthus tar man analyser varje vecka för att se ifall det är för mycket eller för lite näring i substratet både för mycket och för lite näring ger utslag på hur växterna er ut.
Okej tack för ditt snabba svar, jag är väldigt ny på hydro systemen men som det är nu i starten så har jag blandat fullt ut efter näringskittets beskrivning som kom med rockwool:en vilket jag blandade ihop en del av som jag bytt med kontinuerligt. De har inte blivit stående en vecka än. Hade hoppats på att flytta ut de små i drippersystemet snart men rötterna har inte tagit sig igenom wolllen än så. Blir väll o vänta
Efter att ha läst vidare så kan jag tänka att wolllen kan ha drivit upp ph:t kanske kan vara en idé att investera i ett en tester och kolla. Tack igen!