Jag har för första gången i år börjat plantera och greja på balkongen vilket är jättekul! Det jag undrar över är mitt citronträd som jag köpt i en vanlig matbutik, den enda frukt som fanns på trädet när jag köpte det för ca 2 veckor sedan har inte vuxit alls! Och grenen den sitter på ser inte likadan ut som dom andra, bladen är betydligt större och ljusare än på resten av trädet. Den har blommat jättefint och man kan se att det kommer bli citroner (förhoppningsvis). Den är planterad i citrusjord och jag tillför också citrusnäring efter vad som står på förpackningen. Den får mycket sol och jag vattnar efter behov och den står i en stor dränerad kruka.
Det jag då undrar är om man ska beskära den grenen med den icke-växande frukten? Eller kommer hela trädet få stora ljusa blad när frukterna kommer? Har inte sett nån bild där ett citrusträd ser ut så.. Jag vill inte att den grenen och frukten ska suga upp all näring eller vad man ska säga..
Jag är som sagt nybörjare och total amatör så vet inte ens om detta är något man behöver oroa sig för

hoppas ni har överseende med min okunskap