Full version: Min församling
silos
Äntligen har jag hittat till en församling där jag trivs,efter årtionden av letandet!

Och idag förstår jag vikten av församlingsgemenskap. Jag har även börjat sjunga i gospelkören.

Och jag drömmer om att få bli en soldat i Guds Arme här på jorden!

Med andra ord är min lycka och tacksahet total idag!
smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Där var det snabba ryck flirting.gif
gunsta
Så roligt Silos - är det 'frälsis' månne - (Majken Johansson gillade jag).
silos
CITAT (gunsta @ 11-05-2013, 10:17) *
Så roligt Silos - är det 'frälsis' månne - (Majken Johansson gillade jag).

Tack gunsta!

Ja det är "frälsis" här i Strängnäs.

CITAT (*Stintan* @ 11-05-2013, 09:23) *
Där var det snabba ryck flirting.gif

Absolut!
silos
Det är verkligen underbart att vistas inne på Frälsningsarmen...sådan glädje och frid som finns där är härligt!
Soldaterna är så glada och rara! smile.gif wub.gif smile.gif
silos
När jag talade om för min son att jag har hittat min församling sa han nåt i stilen:du kommer snart att tröttna!
Och sanningen är att jag orkar inte längre gå till frälsis:( eller någon annan kyrka!

Jag har bestämt mig att jag skall sluta att söka efter en församling och sa även detta till sonen!Hans svar blev:du kommer att hitta på något annat igen.

Mina barn känner mig väl...bättre än jag själv!

Det är visst bäst att jag håller mig till skogens "kyrka"eftersom jag mår väldigt bra då.
gunsta
CITAT (silos @ 30-05-2013, 08:37) *
Det är visst bäst att jag håller mig till skogens "kyrka"eftersom jag mår väldigt bra då.

smile.gif - då är vi med i samma församling. Lugnet i skogen har alltid varit bäst för mig, känns som att komma 'hem' när jag går in i en skog.
Motti
Gud finns där man vill att han ska finnas man behöver inte bocka och smila i någon församling ! allvarligt så tror jag inte gud skulle gilla dom pråliga kyrkorna och allt trams omkring ! att tro har inget med glitter och glamor att göra eller pekpinnar ,tro kan man göra var man vill och när andan faller på .Personligen tycker jag naturen är ett bra ställe att filosofera i inte behöver jag lämna ut mig och min tro i någon församling för att glänsa om hur mycket jag tro på gud .Tro på gud kan jag göra i min egen lilla vrå rolleyes.gif han lyssnar nog ändå yes.gif
malcolm
Inget går upp mot att vistas i naturen, då glömmer man allt vardagligt och kan verkligen koppla av. Saknar redan min kanot som jag sålde för några veckor sedan, naturupplevelsen man få när man ljudlöst glider fram över vattnet är obetalbar men när hälsan sätter stopp för vidare paddling är det bättre att sälja så någon annan får ta del av naturupplevelserna.
Motti
Jag tror på gud och jag tror på att hans finns i det alldagliga där helst man vill finna honom och söker honom .
mamamaggan
Silos , det är nog väldigt svårt att hitta någon församling som stämmer helt och hållet med din tro. Bli inte ledsen eller nedslagen för det , du är den du är och du behöver inte passa in till 100%.

Tror inte det finns en enda rätt tro eller ett enda sätt att uppleva världen på , vi har alla vår egen upplevelse.

Motti
En rätt tro är den man finner i sig själv och känner sig trygg med .Tro är inget man blir pådyvlad av andra .
*Stintan*
CITAT (Motti @ 01-06-2013, 00:10) *
En rätt tro är den man finner i sig själv och känner sig trygg med .Tro är inget man blir pådyvlad av andra .

Tyvärr är det just det många blir/blivit redan från barnsben.
silos
CITAT (mamamaggan @ 01-06-2013, 00:00) *
Silos , det är nog väldigt svårt att hitta någon församling som stämmer helt och hållet med din tro. Bli inte ledsen eller nedslagen för det , du är den du är och du behöver inte passa in till 100%.

Tror inte det finns en enda rätt tro eller ett enda sätt att uppleva världen på , vi har alla vår egen upplevelse.

Så sant som du skriver det!Och jag måste acceptera att så är det och bara fortsätta att tro som jag gör och inte längre söka församlingsgemenskap.

Tack all ni andra också för era svar!
smiley_small_hug.gif
Motti
Jo många som är uppvuxna på tex 50 talet var ju mer eller mindre tvingade att välja !I min familj har de varit troende och jag är uppvuxen med tron på gud men ingen har tvingat mig någonsin ! Jag har min tro och den är stark men jag har inga behov av att springa runt och ropa halleluja och mäta mig i kyrkor och andra samfund .Var i Nässjö stad i dag med en vännina och shoppade !precis när vi kom ut från systembolaget hörde vi trummor !och där kom "frälsis" och macherade med trummor och trumpeter ,måste säga att jag gillar Frälsningsarmen och allt gott de gör för hemlösa och alkolister ! Och så blev man så himmla glad av musiken smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon