lisaasil
Vi har en tomt med i princip enbart gräsmatta men i sommar tänkte jag börja sätta häck mm. Det blir stora mängder grästuvor som grävs bort och jag tycker att det känns trist att bara köra bort allt. Går de att kompostera? Hur gör jag då i sådana fall? Kan jag lägga allt i en hög och täcka över det, blir det jort tillslut?
Peztis
Jamen visst blir det jord!

Om du lägger tuvorna uppochned och travar dem på hög så har du fin jord nästa sommar. Vill du göra den mer näringsrik kan du besöka ett stall i din närhet och be dem om att få gräva ned gödsel i några påsar. De brukar bli glada över att få bli av med det eftersom de får betala för hämtning. I alla fall, varva då tuvorna med det obrunna hästgödslet. Du ska inte täcka över.

Om du åker till ett stall och hämtar så är ett tips att spara påsarna man köper jord i. De är av bra kvalitet och storlek - gödsel är TUNGT! Har hämtat själv några gånger så jag vet...

Glömde ju! Varmt välkommen hit till Odla!
lisaasil
Vad bra! Dör alla ogräsrötter också?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon