Gåsis
Vet inte om det här är ett tips men kanske. Jag fick ju i år perennerna från odla så tidigt att vi ännu hade skoterföre. Inget bra förråd i sikte och fullt av små gröna skott på perennerna. Ut på balkongen var enda alternativet. Jag tog helt sonika Ikeas kokosjord, briketterna, och planterade i. Skyfflade ett rejält lager över skotten, det var därför jag tog kokosen som är så lätt och luftig. Såg framför mig hur allt ruttnade bort därunder. Men nu, en månad senare, börjar det sticka upp små gröna skott i precis lagom tid. Varenda rot har överlevt tummenupp.gif
Ewa L
Min mamma levde efter parollen: "Hellre brödlös än rådlös". Det är något jag också försöker anamma. Och då blir jag så glad av fiffiga lösningar. bravo.gif

Mina plantor kom också tidigt men jag har ett nytt växthus så allt krukades där. Inte lika uppfinningsrikt, men huvudsaken är ju att de överlever och blir fina.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon