Östh
Måste jag införskaffa rododendron jord? Har lagt mull i blöt förstärkt med lite mossa. Vad kan jag göra mer för att få lågt ph i planterinsgropen? Plantan jag köpt är en uppstammad Bluecrop, vad tror ni är optimal placering?
Bör jag köpa en planta till för att det ska ge mer bär? sweatingbullets.gif
Anna-Karin Lundberg
Det finns ett par aktiva blåbärstrådar här på forumet, leta rätt på dem, där står funderingar och tips om plantering och jord. Du behöver göra en bra plats om den ska trivas och växa bra. Ifall du gör det är den inte svår.
Bassam
Hej

Du väljer bra material till sur jord men ska du inte plantera dem i stark och direkt sol. du kan gödsla dem med rododendron gödsel.

H.Bassam
Östh
Tack för svaren. Planteringsjorden består nu av mull, mossa och "förna". Är fortfarande lite fundersam över vad som är bästa planteringsplatsen? confused.gif Skyddat läge? skyddat från vinterkyla, skyddat från vind el från steksol? Ni som lyckats berätta gärna vart ert blåbär är placerat. Rhododendron gödsel plus ytterligare en buske kommer att inhandlas.
Anna-Karin Lundberg
De gillar sol och värme, jag har mina i en slänt mot söder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon