bonaero
Nu undrar jag om ni har några fiffiga förslag. Vi ska sätta upp ett trådstängsel (typ Gunnebo) och innanför den plantera en häck. Tanken är att häcken ska växa in i stängslet på sikt. Problemet är hur jag ska lösa detta för att slippa gräs och ogräs mellan häck och staket. Eller kanske det inte är något problem...?
bonaero
Är det ingen som har både staket och häck? Hur har ni gjort?
jamieblue
Jag har både staket och häck och jag har inga marktäckare. Medan häckplantorna är små är det ju lätt att rensa eventuellt ogräs. Och när de vuxit till sig hoppas jag på minimalt med ogräs! För att slippa gräs - som kan vara som det värsta ogräs - så kan du ju testa någon form av kant, som man har mellan gräsmatta och rabatt ibland. Om häcken angränsar till gräsmatta.
Bassam
Hej
Under häckar behöver man inte täckning växter, man kan täcka marken på andra sätt som barken bitar kan du hitta dem i stora påsar i Plantagen,
H.Bassam
bonaero
Om man täcker med bark, borde man då även ha markduk under och någon typ av rabattkant?
jimvidar
Jag skulle inte bry mig om täckning. Satsa pengarna på en riktig droppslang istället, resultatet är slående när man jämför etablering "resultatet" av häckar med eller utan droppslang.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon