emmsing75
Var noga och mrkte upp vilka frn jag sdde var men vid omskolningen frra helgen s tappade jag greppet om vilka som var broccoli och vilka som var squash plantor och nu tycker jag de ser likadana ut (hade egna + grannars barn runt benen nr jag planterade om vilket gjorde att jag tappade fokus lite...).

Har tidigare bara haft squash s jag vet inte hur broccoli r tnkt att se ut som fullvuxna plantor, r det nn som har ngot bra tips p hur man skiljer dessa t? Ngra plantor skjuter som "kltterskott" och jag minns inte att squash brukar gra det s jag tnker att dessa kanske r broccoli. andra sidan skjuter ju gurkor kltterskott och squash r ju snarlik gurka s det kanske rent av r squashplantorna som gr det... Knner mig vldigt frvirrad och osker som ni mrker... confused.gif
emmma
Hej!
Om en sort har kltterskott s r det nog squashen. Ett skert kort: squash har blad som r strva och lite hriga. Broccolins blad har inga hr och r troligen mer mrkgrna och mindre i storlek. Lycka till!
Piccante
Kltterskott finns bara hos gurkvxter och inte hos klvxter s det r en tydlig skillnad.
Peztis
Knner du dig fortfarande osker s ta ett kort p vardera och lgg upp hr s hjlper vi dig grna.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon