Karin77
Fr frsta gngen har jag stt Blomman fr dagen. Fr en dryg vecka sedan skolade jag om plantorna till den kruka som jag har tnkt att de ska vxa i hela sommaren. Vissa blad har dock tappat frg och blivit gr/vita. Ngon som vet vad det kan bero p? Fr mycket sol? Fr lite sol? Fr mycket vind? n s lnge har jag dem bara ute en stund p dagen och annars inne i ett rum i sderlge. Tack p frhand! /Karin

[attachment=76313:Blomma.jpeg]
kerstin z5-6
Fr snabb avhrdning , vinden r vrst, men solljuset ute r 1000 tals ggr s starkt som inne .Avhrda under fiberduk i skuggigt lge den frsta dagen , frst dag 5-7 kan de st i sol

sth
Kerstin har som vanligt goda rd. Hr i zon 3 har bl f dagen nnu inte brjat avhrdas. Vet av erfarenhet att den r knslig och att de verkligen behver skyddas med odlingsvv nr den ganska sent ska brja vnjas vid utomhusklimat.
sofia75
S blev mina Blomman fr dagen i vxthuset nr det rkade bli lite kalla ntter
Bassam
Hej

Till nu Sverige har inte bra klimat, s rcker inte solen till hela vxter, s offrar de p ngra blad fr att de kan frstta liva.

H.Bassam
Karin77
Tack fr svaren! Det fr bli lite mer frsiktig avhrdning d s kanske de repar sig!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon