Karin77
För första gången har jag sått Blomman för dagen. För en dryg vecka sedan skolade jag om plantorna till den kruka som jag har tänkt att de ska växa i hela sommaren. Vissa blad har dock tappat färg och blivit grå/vita. Någon som vet vad det kan bero på? För mycket sol? För lite sol? För mycket vind? Än så länge har jag dem bara ute en stund på dagen och annars inne i ett rum i söderläge. Tack på förhand! /Karin

[attachment=76313:Blomma.jpeg]
kerstin z5-6
För snabb avhärdning , vinden är värst, men solljuset ute är 1000 tals ggr så starkt som inne .Avhärda under fiberduk i skuggigt läge den första dagen , först dag 5-7 kan de stå i sol

Östh
Kerstin har som vanligt goda råd. Här i zon 3 har bl f dagen ännu inte börjat avhärdas. Vet av erfarenhet att den är känslig och att de verkligen behöver skyddas med odlingsväv när den ganska sent ska börja vänjas vid utomhusklimat.
sofia75
Så blev mina Blomman för dagen i växthuset när det råkade bli lite kalla nätter
Bassam
Hej

Till nu Sverige har inte bra klimat, så räcker inte solen till hela växter, så offrar de på några blad för att de kan försätta liva.

H.Bassam
Karin77
Tack för svaren! Det får bli lite mer försiktig avhärdning då så kanske de repar sig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon