Full version: Plantor från Odla
mamamaggan
I dag fick jag mitt paket från Odla. Spännande och roligt.

En del var över förväntan , t ex Fuchsiorna men Eldkronorna var c:a 4 cm höga och ampeljordgubbarna hade typ 2 blad per planta.

Någon mer som fått sina och har samma erfarenhet ?

Fick ingen bipacksedel , kändes också konstigt.
Myosotis
CITAT (mamamaggan @ 16-05-2013, 22:37) *
Fick ingen bipacksedel , kändes också konstigt.

Då är det ju nåt som är fel, det brukar alltid finnas och också lite lappar eller en broschyr med allmänna råd.

De plantorna du har beställt har inte jag haft från odla någon gång. Beställde Cosmos atrosanguineus en gång bara, de var 3, ganska små men fina och väldigt bra förpackade. Nu i år beställde jag en sån som rotknöl eller vad det heter, satte den för evigheter sen men den har fortfarande inte kommit upp sad.gif Det var bättre med plantorna...
*Stintan*
Jag har tidigare år köpt både ampeljordgubbar och eldkrona från Odla men blev besviken på plantorna. Flera dog av någon mystisk anledning. De som överlevde hann inte bli särskilt stora. Så nej jag tänker inte göra om misstaget. Förra året köpte jag ampeljordgubbar på ICA som var stora och blommade för fullt vid den här tiden. Odlas gav ett par bär i september-oktober. Det är möjligt att dom skulle trivas bättre i växthus än på min balkong.
Eva i Skåne
Jag köpte också ampeljordgubbar från Odla ifjol. Dom var små och gav inga eller få bär, men dom har överlevt vintern. Jag har nyligen planterat om dom i ny jord och ser att det är knopp i alla även om plantorna inte är stora och inte har några revor än.

Känner ett visst hopp om att få smaka några i år biggrin.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Myosotis @ 16-05-2013, 23:12) *
Då är det ju nåt som är fel, det brukar alltid finnas och också lite lappar eller en broschyr med allmänna råd.

De plantorna du har beställt har inte jag haft från odla någon gång. Beställde Cosmos atrosanguineus en gång bara, de var 3, ganska små men fina och väldigt bra förpackade. Nu i år beställde jag en sån som rotknöl eller vad det heter, satte den för evigheter sen men den har fortfarande inte kommit upp sad.gif Det var bättre med plantorna...

Fick också rotknölar av Cosmos från Odla. Det är över en månad sen jag planterade dom i kruka, men inte ett livstecken. Stendöda!
Myosotis
CITAT (Ingela i Segersberg @ 22-05-2013, 21:05) *
Fick också rotknölar av Cosmos från Odla. Det är över en månad sen jag planterade dom i kruka, men inte ett livstecken. Stendöda!

Ska du reklamera? Själv vet jag inte om jag kan, gnällde ju nyligen på en annan sak och fick då gratis fröpåsar som tröst, känns inte som jag kan komma nu och säga att cosmosen är död unsure.gif
pejori
Är inte helt nöjd med mina i år heller.
Sista sändningen lär knappast hinna upp innan kylan kommer.
Aklejan var dessutom rutten, så det lär inte bli så mycket plantor från odla i fortsättningen. sad.gif
Ingela i Segersberg
Nej, jag tror inte att jag bryr mig om det. Jag betalade ingenting för dom, utan fick knölarna av Odla som tack för att de fick använda en av mina bilder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon