EvaKlemming
Hej
Här har vi ett gammalt betongtråg med två hoar. Försökte sälja det men ingen nappade. Nu tänker jag om och tänk ifall man kunde ställa det i trädgården med plantering kring. Lätt att tömma. Det är vanliga proppar i botten så när man drar ur dem rinner vattnet bara ut.
Kan det bli fågelbad? Fiskbalja? Ormbunkar kring? Gräva ner?

/Eva
Betongtråg

malcolm
Du kanske kan använda det istället för pallkrage om det går att baxa ut det, kan tänka mig att det väger en del.
RibesRubusVitis
Kanske inte så rasande dekorativt (om du ursäktar), men antagligen praktiskt för rätt slags arbetsuppgifter. T ex att blanda odlingsjord i ena hälften och fylla på krukor i den andra. Placeras lämpligen undanskymt bakom ett garage ihop med trädgårdsredskap och liknande. Om ni får ut det alltså; det ser ut att väga ett halvt ton.
Chili Linkan
Går väl att snygga till med lite färg i utvändingt, sedan kan du ju plantera valfria växter i den. Kanske någon ljus färg typ vit sedan med schabloner eller hur det stavas, föreställande blommor eller nå söta djur eller både och, eller traktorer om man nu gillar det hehehe.
EvaKlemming
Tack för era roliga svar. Det lät bra med både ommålning och arbetsstation. Hade faktiskt inte ens slagit mig att använda den i trädgårdsarbete. Men för det passar den ju perfekt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon