Fotograf Johanna
17-05-2013, 13:25
Jag fick just två fakturor från Klarna/Impecta för saker som jag beställde och betalade i februari. Inte påminnelse, utan nya fakturor med olika fakturanummer men för samma summa. Jag ringde Klarna och fick veta att det var något tekniskt fel som skickade ut gamla fakturor om och om igen. Jag skulle inte betala och fakturorna skulle tas bort.
Så om ni får en eller flera fakturor från Impecta den närmaste tiden så kolla ordentligt om de ska betalas eller inte.
Eva 33c
17-05-2013, 15:10
Hände mig med, även jag ringde klarna. Men nu har impecta skickat ut ett eget info-mail också. Blev lite nervös där först....
Eva i Skåne
17-05-2013, 17:25
Klarna verkar ha tagit över betalningarna från flera företag.
Jag handlade från Plantbutiken i våras och fick ett betalningskrav med påminnelseavgift från Klarna för växtleverans jag inte fått ännu. Det var en del ringande innan det blev utrett och jag fick kontakta både Klarna och Plantbutiken.
Det är väl nån barnsjukdom hos Klarna får man hoppas
Monarda
17-05-2013, 17:58
Råkade också ut för detta. Två nya identiska fakturor hade skickats idag fast jag betalat ursprungsfakturan redan i februari. Fick dock ett mejl med en ursäkt från Klarna. Var väl någon sommarjobbare som tryckt på fel knapp.
Helen i Piteå Zon 5
17-05-2013, 21:57
Lika här, två fakturor och senare en ursäkt om att ett fel har begåtts
österbottningen
19-05-2013, 07:45
Jag har också fått mail om det, jag bor i Finland så det kom på finska jag som inte förstår finska visste inte vad de betyder. nu fick jag svaret här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.