Full version: Kiwi
Powerowic
Tänkte höra om i vilken on det går att övervintra kiwi `jenny´ om det finns mäjlighet att övervintra zon 3 inslagen i hö frigolit och kuddar, lakan medmer. Plantagen där jag bor säljer jenny som zon 3 och jag undrar på vilken planet de har fått den uppgiften . Riktar mig främst till Flaxxs eftersom han verkar kunna såna saker. men även andra som har erfarenhet kan svara.
Alexander-VG-zon3
Någon mildvinter har den klarat sig hos mig, svårt att täcka in kläng/klätter växter när dom väl vuxit ''fast'' ett sätt för unga plantor är att lägga ner dom mot marken och täcka med löv, halv. Annars att bara täcka in med frigolit borde fungera. Täck dock inte för mycket, håll det enkelt men effektivt.
Powerowic
Överlevde den där du bor nu, västergötland? zon3
Alexander-VG-zon3
Ja det var här jag hade den. Kanske plantera en ny till (eller köper en hona och hane av någon erkänd namnsort) och sedan packar in eller skyddar på nåt vis. Hur frukten blir här i denna zon eller om den hinner mogna vet jag inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon